Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2019

Tο διαδικτυακό shopping μπαίνει σε νέα εποχή μέσω instagram.


Οι δυνατότητες που δίνει η πλατφόρμα ανοίγουν νέους δρόμους για τα μεγάλα brands

Το instagram είναι μία ιδανική εφαρμογή για να μοιράζεται κάποιος τις φωτογραφίες του, για «διάδραση» με διασημότητες αλλά και για να ανακαλύπτουμε τις νέες τάσεις της μόδας.  Κορυφαίοι οίκοι μόδας, εταιρείες λιανικής και μεγάλα brands βρίσκουν στο συγκεκριμένο μέσο μία μεγάλη επιχειρηματική ευκαιρία προς εκμετάλλευση.


Μέχρι πρόσφατα, χρησιμοποιούσαν το instagram κυρίως ως διαφημιστικό εργαλείο για να φτάσουν στους καταναλωτές. Ωστόσο, η πλατφόρμα πλέον έχει προχωρήσει σε μία σειρά κινήσεων ώστε να μετατραπεί σε εμπορικό κόμβο, αναγκάζοντας επιχειρήσεις να αναπροσαρμόσουν την ψηφιακή τους στρατηγική.
Στρατηγικές κινήσεις

Παρότι το instagram παραμένει ένας μικρός «παίκτης» στην αγορά της λιανικής, πολλοί θεωρούν ότι μπορεί να αποτελέσει κάτι το πρωτοποριακό όπως το Amazon πριν κάποια χρόνια στον χώρο του διαδικτυακού shopping.

Τον Μάρτιο το instagram εισήγαγε μία νέα επιλογή που επιτρέπει στον πελάτη να αγοράζει προϊόντα κατευθείαν από τη σελίδα μίας εταιρίας μέσω της εφαρμογής. Μέχρι πρότινος, οι καταναλωτές έπρεπε να βγουν από το instagram και να αγοράσουν το προϊόν που είχαν βρει στην εφαρμογή από την ιστοσελίδα της εταιρίας λιανικής, μία κίνηση που ήταν «ενοχλητική» για τους πελάτες σύμφωνα με αναλυτές.

Επιπλέον, το instagram πρόσθεσε εργαλεία που επιτρέπουν στους πελάτες να αγοράσουν προϊόντα από τις σελίδες των Stories και των Explore. Επίσης, οι καταναλωτές μπορούν να αποκτήσουν αντικείμενα που χρησιμοποιούν ή ρούχα που φορούν διασημότητες όπως η Κάιλι Τζένερ ή η Κιμ Καρντάσιαν, κατευθείαν από τις αναρτήσεις τους.


Μία «παρθένα» αγορά προς αξιοποίηση

Το instagram μετατρέπεται έτσι σε ένα χρήσιμο εργαλείο για τους καταναλωτές για να ανακαλύψουν μάρκες και είδη σαν αυτά που έχουν οι αγαπημένες τους διασημότητες. Πολλές επιχειρήσεις βρίσκουν πλέον μία νέα, αναξιοποίητη αγορά να πουλήσουν το εμπόρευμά τους στους instagram followers. Εταιρίες όπως η Adidas λανσάρουν νέα προϊόντα ρουχισμού και αθλητικών παπουτσιών για να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του instagram. «Οι καταναλωτές μας ξοδεύουν πολύ χρόνο στο instagram ψάχνοντας τα προϊόντα μας, επικοινωνούν μεταξύ τους για να προτείνει ο ένας στον άλλο και καταλήγουν να τα αγοράζουν», σημειώνει η Emily Maxey, αντιπρόεδρος του τμήματος μάρκετινγκ της Adidas.

Σύμφωνα με την Deutsche Bank, οι αγορές μέσω instagram ενδέχεται να φτάσουν τα 10 δις. δολάρια μέχρι το 2021. Το instagram υποστηρίζει ότι το 80% των χρηστών ακολουθούν μία επιχείρηση ενώ περισσότεροι από 130 εκατ. χρήστες το μήνα κάνουν κλικ σε αναρτήσεις προϊόντων. «Είναι το ξεκίνημα της εποχής του shopping μέσω instagram αλλά είμαστε ενθουσιασμένοι για τις προοπτικές που ανοίγονται», σημειώνει η Sheryl Sandberg, υψηλόβαθμο στέλεχος της Facebook (που κατέχει το instagram).

Πάνω από 20 κορυφαίες εταιρίες όπως οι Nike, Adidas, Uniqlo, Warby Parker, Outdoor Voices, Prada, Dior, Kylie Cosmetics, τεστάρουν την εφαρμογή για τις πωλήσεις απευθείας μέσω instagram, εκτιμώντας ότι αυτό θα διευκολύνει τους καταναλωτές και θα εκτινάξει τους τζίρους τους. Άλλοι κολοσσοί όπως η Adidas και η Burberry ήδη συνεργάζονται με την πλατφόρμα για να κερδίσουν ένα μεγαλύτερο μερίδιο από το shopping μέσω social media στην τεράστια αγορά που ανοίγεται.

Το instagram βέβαια δεν αποκαλύπτει τα ποσά των οικονομικών συμφωνιών με τα κορυφαία brands ούτε το μερίδιο που του αναλογεί από κάθε αγορά προϊόντος μέσω της εφαρμογής.



Το μειονέκτημα σε σχέση με το online shopping

Ωστόσο υπάρχει πάντα και ο αντίλογος. «Είναι δύσκολο για τις εταιρίες να βγάλουν κέρδος μέσω του instagram διότι εκεί οι πωλήσεις στους πελάτες γίνονται ανά ένα αντικείμενο κάθε φορά αντί για τις μαζικές αγορές που μπορούν να γίνουν στις ιστοσελίδες του ηλεκτρονικού εμπορίου», αναφέρει ο Jason Goldberg, εμπορικός διευθυντής της διαφημιστικής Publics. H Sucharita Kodali, αναλύτρια στο Forrester Research, επισημαίνει ότι οι εταιρίες θα πρέπει να προσέξουν να μην εξαρτώνται από τις πωλήσεις τους μέσω instagram διότι με αυτήν τη μέθοδο δεν έχουν τον «έλεγχο» πάνω στους πελάτες τους όσο στα δικά τους καταστήματα, είτε αυτά είναι ηλεκτρονικά είτε «φυσικά».

ΠΗΓΗ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλή